Wednesday 11 May 2011

Pemain Import Musim Depan di Liga-M

Assalamualaikum....gua nak cite skit pasal pemain import musim depan dalam liga -M ni. Gua yang sebenarnya naik hairan and pelik dengan pendirian FAM ni. Kejap henti pemain import kejap benar, macam main tarik tali plak. Harap-harap lepas ni tiada lagi benda pelik jadi. Bukan apa, gua tengok Liga M ni tak berkembang dengan sempurna bila takde pemain import. Rasanya, seru dah sampai la pemain-pemain tempatan kita berani berdaya saing dengan pemain luar supaya kita tahu tahap kemampuan kita dibandingkan dengan pemain asing. Kalau tidak, camtu je la kejadian bolasepak kita, emas sukan SEA dan Piala AFF Suzuki, tak boleh mengharap pencapaian lebih baik dari dua kejohanan tu sebab kita memang tak mampu. Sebab tu bila Malaysia menang piala AFF Suzuki, gua takde la gembira sangat sampai nak mencanang satu Malaya style Mami Jarum sebab kita cuma mengulangi kejayaan tu bukannya baru memenangi. Kita tak boleh lagi mengharap setakat sukan sea dan piala AFF Suzuki, kalau tak setakat tu la pencapaian kita. Tapi dengan adanya pemain import di Malaysia, gua yakin kita boleh meningkat kalau pemain muda kita berani bersaing dan jurulatih memberi ruang kepada pemain tempatan untuk merebut tempat. Liga-M adalah akar umbi kepada bolasepak Malaysia....

No comments:

Post a Comment