Sunday 15 May 2011

Bermulanya Era Pasukan Manchester

Boleh gua bayangkan bagaimana rupanya bandaraya Manchester England hari ni selepas dua team dari Manchester menang pada hari yang sama. Man Utd menang liga dan Man City plak menang FA Cup. Gua memang dengan Man Utd la kalau gua duduk england sebab tu memang team yang gua cinta sejak dulu lagi. Man Utd sah jadi juara EPL walaupon seri 0-0 dengan blackburn. Man City plak menang 1-0 dengan Stoke City. Bagi gua inilah permulaan bagi penguasaan team dari Manchester bagi semua kejohanan bola di England dan mungkin juga di Eropah suatu masa nanti sebab kekuatan kewangan mereka terutamanya Man City. Perbelanjaan yang hampir tiada limitnya di Man City disebabkan pemilik boleh meluluskan dana untuk setiap pemain star yang dihajati. Menarikya gua nak tengok camne Man City dalam Champions League musim depan. Tapi yang paling penting Man Utd juara 19 kali.....dan Barcelona, Man Utd menunggu di Wembley final Champions League.

No comments:

Post a Comment