Thursday 12 May 2011

EPL vs LA LIGA

Dua liga bolasepak paling hot di dunia dan mendapat perhatian meluas daripada orang-orang di Malaysia. Mana satu pilihan kalbu, bagi gua der, tak jauh beza antara dua liga ni. Ayuh, kita senaraikan player terbaik dari dua liga ni.


EPL

Goalkeeper
Petr Cech
Reina
Van Der Sar
Defender
John Terry
Nemanja Vidic
Patrice Evra
Bacary Sagna
Midfielder
Cesc Febregas
Frank Lampard
Nani
Bale
Foward
Wayne Rooney
Van Persie

Ni la pilihan gua untuk Epl mengikut sistem 442. Sebenarnya ada banyak lagi bleh masuk dalam team gua tapi ni la yang paling rockers pilihan hati suci gua setakat ni. Tak banyak team bleh lepas masuk dalam squad gua ni....expectation tinggi ni. Sekarang ni kita tengok La Liga plak

LA LIGA

Goalkeeper
Iker Casillas
Victor Valdes
Defender
Gerard Pique
Carles Puyol
Marcelo
Sergio Ramos
Midfielder
Cristiano Ronaldo
Lionel Messi
Xavi Hernandez
Mesut Ozil
Foward
David Villa
Roberto Soldado

Squad ni penuh dengan player Real Madrid n Barcelona. Cuma Soldado je player Valencia. Tu pun sebab gua admire dengan talent dia. Ni pon sama gak denga Epl, banyak lagi player yang bleh masuk tapi oleh kerana dua team Real Madrid and Barcelona ni penuh dengan star, susah nak reject diorang.
So....agak-agak korang kalo dua team diatas lawan siapa plak yang menang...Tapi ni cuma pilihan rockers yang minat bola macam gua. Korang camne???

No comments:

Post a Comment