Saturday 21 May 2011

Apa Dah Jadi Arsenal

Team Arsenal gagal lagi. Gua tak tau la apa dah jadi dengan Arsenal ni. Selalunya awal-awal musim selalu gempak tapi last 5 game mesti K.O punya la dan akibatnya Arsenal tak menang apa-apa pun. Kenapa jadi camni??? apa penyebabnya??? mungkinkah Man Utd terlalu hebat??? Chelsea plak terlalu mantap buat Arsenal???....Ni la analisis gua tentang team arsenal.
1. Pemain Back up Arsenal tidak cukup mantap untuk satu liga yang panjang
2. Arsenal terlalu bergantung pada pemain key player seperti Fabregas dan Van Persie. Bila mereka ni injured, arsenal kerap keciciran mata.
Gua tak tau la camne Arsene Wenger ni susah sangat nak beli pemain yang memang berkualiti bukannya pemain muda sahaja baru nak naik. Dulu masa arsenal menang EPL, tak kalah satu musim tu pun bukannya pemain muda..Semuanya pemain yang memang dah mantap...contohnya Pires, Viera, Henry, Berkamp....Jadi nasihat gua pada arsenal... cari la pemain yang memang berpengalaman buat rotation player...tapi apa pun gua tulis dalam ni, Man Utd tetap dihati.

No comments:

Post a Comment