Thursday 30 June 2011

Kelayakan Piala Dunia

Gua baru je selesai tengok Malaysia vs Taiwan tadi dimana Malaysia menang 2-1. Tahniah juga la gua ucapkan pada skuad bola negara dapat bekalan untuk dibawa ke Taiwan nanti. Walaupun begitu, gua ada sedikit kerisauan melihat bahagian defensive Malaysia, tak kira la ianya midfield atau defend. Bahagian pertahanan nampak ok, Aidil pun nampak ok tapi midfield Malaysia semasa bertahan tidak begitu menyokong atau membantu bahagian pertahanan Malaysia. Bukanlah langsung tidak menyokong tapi ianya jelas semasa Taiwan buat counter attack dimana bahagian tengah Malaysia agak lambat membantu bahagian pertahanan. Gua pun tak pasti samada Malaysia menggunakan defensive midfilder atau tidak. Nasib baik Taiwan cuma dapat 'away goal' satu sahaja. Kiranya di Taiwan nanti mereka cuma perlu menang 1-0 sahaja untuk menyingkirkan Malaysia. Walaupun begitu bahagian serangan Malaysia boleh la di puji kerana berjaya mencipta gerakan-gerakan yang menarik sehingga mendapat 2 gol. Cuma di Taiwan nanti gua harapkan Malaysia dapat menjaringkan gol dan menang.

*tak suka orang kata Malaysia menang sebab lazer

No comments:

Post a Comment